Werkgeluk staat bovenaan

Werkgeluk staat bovenaan
Photo by krakenimages / Unsplash

Je wordt ook een van de happy software people, wanneer je weet waar je goed in bent en deze talenten doelbewust verder ontwikkelt. Wij doen er alles aan om je te helpen je werkgeluk te vinden en te houden. Maar ook je omgeving werkt daaraan mee. Daarom vinden wij een positieve werksfeer en collegialiteit in de teams erg belangrijk.

De cultuur bij Semantica wordt opgebouwd door de mensen die bij ons werken. Iedere nieuwe collega voegt weer iets toe aan onze cultuur. Jij past in ieder geval bij ons als je onze kernwaarden waardeert: Open, Blij, Eerlijk, Respectvol, kortweg: OBER.

De 3G's: Geluk, Gemak, Groei en OBER zijn belangrijke afkortingen bij Semantica

Groeien doe je door te werken aan projecten die passen bij je ambities. Die maak je waar door te werken aan je groeiplan met begeleiding van je chief happiness officer. Met de methode van CliftonStrenghts© zorgen wij ervoor dat jij je sterke punten verder ontwikkelt.

Vrijheid

Vertel ons wat jij wil doen en of je nieuwe dingen wilt ontdekken. Dan maken wij dat mogelijk in je projecten of daarbuiten. Jij kiest hoe je hybride werken invulling geeft en wat je reistijden zijn. En er staat een stafteam achter je dat alle randzaken van je overneemt.

Expert Back-up

Je collega's willen met je meedenken en samen nieuwe dingen ontdekken. Je kunt ze tegenkomen in Exploration Sessies, in Cross-team reviews, een L&D dag, een Show & tell, maar ook een Boardgame Night. En tijdens je onboarding krijg jij je eigen Buddy.

Geluk

Wij geloven in het versterken van je natuurlijke talenten en om juist die te laten groeien. We maken samen een groeiplan voor je carriere, maken met jou twee keer per jaar een Walkie Talkie (wandelgesprek). We horen graag waar je trots op bent, jouw nieuwe ideeën, en wat je nodig hebt van Semantica om werkgelukkig te blijven.

Gemak

Ons doel is om jou te laten doen waar je goed in bent. Dat lukt alleen als je die vrijheid hebt en niet wordt afgeleid door randzaken. Wij ondersteunen je door veel taken uit handen te nemen, zoals regeldingen met klanten of de organisatorische kant van kennissessies. Maar we maken ook interne processen zo makkelijk mogelijk en zijn toegankelijk en aanspreekbaar. We zorgen voor zekerheid en continuiteit door nieuwe klanten te vinden en onze vaste klanten tevreden te houden. Alles zodat jij je talent kan blijven ontwikkelen en klanten kan verbazen met je werk.

Groei

Ontdek jouw talenten met de “sterke punten”-test en leer ze nog beter te gebruiken. Zet je stip op de horizon in je carriereplan en ontwerp een roadmap naar jouw doel. Dit doe je met support van de chief happiness officer. Je mag bij ons groeien op veel manieren. Je maakt bijvoorbeeld steeds een ontwikkelstap met het volgende project dat past bij je doelen. Door te blijven leren kom je ook in aanmerking voor steeds leukere projecten, omdat klanten graag kiezen voor jou. Je krijgt de vrijheid en ruimte om dingen naast je projecten te doen. Zo kun je gezellige bijeenkomsten organiseren, kennissessies houden, blogs schrijven, een buddy zijn voor nieuwe collega’s of helpen met sollicitatiegesprekken. Maar je kunt naast je project ook kortdurende adviestrajecten doen voor klanten doen. Je kunt pas groeien als je succesvolle tussenstappen maakt. Uiteindelijk wil je misschien een specialist worden, of allround, of leidinggevend. Of switchen naar een andere rol binnen het IT-werkveld. Jij mag groeien hoe jij wil en wij helpen je daarbij.

OBER

Open, blij, eerlijk en respectvol, zijn de kernwaarden die onze manier van communiceren goed samenvatten. We zijn open, oftewel transparant, omdat we helder willen zijn naar elkaar. We streven er naar om blij te worden van ons werk en om onze klanten en collega's blij te maken. Dit doen we op veel manieren, zoals goede communicatie en kwalitatief sterk werk. We blijven ook blij naar ons werk gaan door te ontdekken waar onze talenten liggen en waar we naartoe willen groeien. We zijn eerlijk over wat we wel en niet kunnen en maken issues bespreekbaar binnen teams en bij klanten. Dat doen we altijd met respect naar de ander, omdat ieder persoon dat verdient. Wij geloven dat deze kernwaarden de basis zijn voor langdurig prettig werken met elkaar.